Stockholmsmässan väljer G4S som bevakningspartner

17 februari 2012

Nordens största mässanläggning, Stockholmsmässan, har tecknat nytt avtal med G4S Security Services AB om att leverera bevakningstjänster i en miljö där allt handlar om möten med nationella och internationella besökare. Stockholmsmässan arrangerar mässor i egen regi eller i samarbete med andra, och hyr även ut lokaler till konferenser, kongresser och företagsmöten.

- Det ska bli väldigt spännande och utmanande att implementera vår erfarenhet och kompetens under detta partnerskap. Stockholmsmässans vision ”Möten i världsklass” är en spännande utmaning inom en upplevelsemiljö och är helt i linje med vad G4S vill verka inom, säger Helena Bigander Möller, Driftchef G4S Stockholm.

- Jag känner mig mycket nöjd med valet av G4S som leverantör. För oss handlar bevakningsfrågorna dels om att ha en god säkerhet i anläggningen, men också om att trygghet är en viktig del i besökarservicen. Vi har gjort en omfattande upphandling och när vi vägde ihop kvalitet i leveransen, servicekänsla, erfarenhet och pris så blev resultatet att vår nya bevakningspartner heter G4S. De hade nya spännande idéer inom bevakning och service som vi nu ser fram emot att utveckla tillsammans, säger Camilla Hållbro som är chef för Stockholmsmässans Eventservice.

- Vi är väldigt glada över detta förtroende. Vi ser fram emot att tillsammans med Stockholmsmässan utveckla uppdraget med fokus på säkerhet, trygghet och service i kombination med en service i världsklass. Det passar mycket väl in i G4S strategi att nationellt satsa på sektor Event under de kommande åren, säger Niclas Gustafsson, Försäljningsdirektör, G4S.

Press- och mediaförfrågningar

Om G4S

G4S är världens största säkerhetsföretag med verksamhet i fler än 125 länder och med över 635 000 medarbetare. I Sverige är G4S den främsta totalleverantören av säkerhetslösningar och rikstäckande med kontor över hela landet. G4S är det näst största säkerhetsföretaget i Sverige med ca 4 500 medarbetare.